بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

اگرچه امروزه یادگیری زبان انگلیسی به امری ضروری تبدیل شده است، اما لازم نیست برای یادگیری آن به روش‌های پردردسر رو بیاورید؛ زیرا اگر بعضی تکنیک‌های یادگیری را بیاموزید، می‌توانید آن را به یک تفریح لذت‌بخش نیز تبدیل کنید! خوب است بدانید با چند روش ساده، می‌توان زبان انگلیسی را خیلی سریع و به سادگی یاد گرفت. اگر شما نیز نمی‌دانید آموزش زبان را از کجا شروع کنید، با ما همراه باشید تا در این مقاله بهترین برنامه‌ریزی را برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنیم.

شروع یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

ما زبان مادری خود را به طور طبیعی و بدون نیاز به زحمت خاصی یاد می‌گیریم؛ اما وقتی صحبت از یک زبان خارجی می‌شود، داستان به کلی متفاوت خواهد بود؛ زیرا یادگیری زبان در بزرگسالی روند متفاوتی با یادگیری در کودکی دارد.

در همان آغاز یادگیری زبان، باید از خود بپرسید برای شروع یادگیری زبان انگلیسی چکار کنیم؟ چه زمانی برای آموزش مناسب‌تر است و با چه برنامه‌ای پیش برویم؟ چگونه کلمات جدید را به خاطر بسپاریم و چه زمانی گرامر را شروع نماییم؟ برای پاسخ دقیق به این سوالات، توجه شما را به ادامه مقاله جلب می‌کنیم.

هدف خود را مشخص کنید!

موفقیت در هر کاری نیازمند انگیزه است؛ ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی، هم دلیلی برای ادامه دادن تلاش است و هم انرژی‌بخش ذهن شما برای تجربه‌های جدید خواهد بود. برای اینکه انگیزه کافی برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید، لازم است که دلایل شخصی خود را به طور مشخص روشن کنید. این به شما کمک می‌کند تا اهداف واقع‌بینانه را به درستی بشناسید و بتوانید به خوبی برنامه‌ریزی کنید. وقتی برنامه‌ریزی داشته باشید هیچ‌گاه دچار کاهش انگیزه نخواهید شد!

برخی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد برای یادگیری زبان اقدام کنند شامل موارد زیر است:

  • کار و پیشرفت شغلی
  • اهداف تحصیلی
  • دسترسی به اطلاعات و مقالات بین المللی
  • امکان استفاده از سرگرمی‌های انگلیسی مانند فیلم، انیمیشین، روزنامه، کتاب و…
  • مسافرت به کشورهای خارجی
مسیر یادگیری زبان انگلیسی

مسیر یادگیری زبان انگلیسی خود را مشخص کنید

بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید، لازم است روش یادگیری مناسب را انتخاب نمایید. برای انتخاب روش، باید به نیازهای شخصی، زمان، و بودجه خود توجه کنید. اگرچه می‌توانید از یک آموزشگاه زبان کمک بگیرید، اما امروزه روش‌های آنلاین و آفلاین نیز برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که بازدهی خوبی از خود نشان داده‌اند. در ادامه همه این مسیرها را بررسی خواهیم کرد.

یادگیری زبان انگلیسی با ثبت نام در کلاس‌های آموزشی

ثبت نام در کلاس‌های آموزشی یکی از روش‌های موثر برای یادگیری زبان انگلیسی است. این روش به شما فرصت می‌دهد تا با استفاده از منابع و محتواهای آموزشی متنوع، با دسترسی به مربیان و اساتید مجرب، مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید.

در کلاس‌های آموزشی، شما می‌توانید از فعالیت‌های گروهی و تمرینات عملی استفاده کنید که به تقویت مهارت‌های گفتاری، شنیداری و نگارش شما کمک می‌کند. همچنین، این کلاس‌ها معمولا دارای ساختار منظم و برنامه‌های آموزشی مشخص هستند که به شما کمک می‌کنند تا به صورت سلسله مراتب و سازمان‌یافته به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

Icon general

10 تکنیک برتر یادگیری مکالمه انگلیسی

در نهایت، ثبت نام در کلاس‌های آموزشی به شما انگیزه و پشتیبانی لازم برای ادامه یادگیری زبان انگلیسی را فراهم می‌کند. پس، اگر تصمیم به ثبت نام در کلاس‌های آموزشی گرفتید، به شدت توصیه می‌شود که با پشتکار و انگیزه لازم، حضور فعال و مستمری در کلاس‌ها داشته باشید و از فرصت‌های یادگیری و تقویت مهارت‌های زبانی خود بهره ببرید.

یادگیری زبان انگلیسی رایگان و خودآموز

یادگیری زبان انگلیسی رایگان و خودآموز

شرایط زندگی مدرن، به‌ گونه‌ای پیش رفته است که شاید فرصت حضور در کلاس آموزشی فراهم نباشد؛ به همین علت بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که روش های یادگیری زبان به صورت خود آموز در خانه را امتحان کنند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی یادگیری زبان انگلیسی در خانه مراجعه کنید. خوشبختانه امکانات رایگان بسیاری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به صورت آنلاین و آفلاین زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در ادامه بعضی از مراحل و روش‌های یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز معرفی می‌شود:

تعیین سطح

تعیین سطح خود در شروع یادگیری زبان انگلیسی بسیار موثر است. با شناخت دقیق سطح زبان خود، می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی برای بهبود یادگیری خود داشته باشید. خوشبختانه تعداد زیادی سایت تعیین سطح رایگان زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر سطح زبان شما ابتدایی است، باید از اولین مرحله یعنی یادگیری کلمات جدید به همراه تلفظ صحیح آن‌ها شروع کنید. به تدریج، می‌توانید برای آموزش گرامر نیز اقدام نمایید. مراحل اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی پس از تعیین سطح خود، شامل موارد زیر است.

برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

تعیین برنامه‌های روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا به طور مستمر و منظم به پیشرفت خود ادامه دهید.

در طول روز تکرار کنید

با تکرار مطالب و مهارت‌های زبانی خود در طول روز، می توانید اطلاعات را بهتر جذب کرده و به یادگیری پایدار دست یابید.

تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی

تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی

تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی با زیرنویس، ممکن است به شما کمک کند تا لغات جدید یاد بگیرید و مهارت‌های شنیداری خود را بهبود بخشید.

استفاده از موسیقی

گوش دادن به موسیقی انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا با لهجه، اصطلاحات و لغات جدید آشنا شوید.

گسترش دایره لغات

استفاده از دیکشنری‌ها به ویژه فست‌دیکشنری (Fast Dictionary) که یک برنامه آنلاین موبایل است، برای گسترش دایره لغات بسیار مفید است.

تمرین با یک دوست هم سطح

تمرین با یک دوست هم سطح می‌تواند به شما کمک کند تا مکالمات روزمره را تمرین کنید و مهارت‌های گفتاری خود را تقویت نمایید.

پیام دادن به دوستان در شبکه‌های اجتماعی به انگلیسی

ارتباط با دوستان و ارسال پیام‌ها به زبان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت نوشتاری خود را تقویت نمایید.

وبسایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین وبسایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی

وبسایت‌های زیر از بهترین منابع برای تعیین سطح زبان انگلیسی هستند:

ESL Language Studies Abroad

این وبسایت به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از آزمون‌های آنلاین، سطح زبان انگلیسی خود را تعیین کنید. در این سایت شما به ۴۰ سوال تستی پاسخ خواهید داد که سطح شما را مشخص خواهد کرد. همچین پاسخ‌های صحیح هر سوال را در پایان مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید از خدمات مشاوره و راهنمایی این سایت برای انتخاب دوره‌های آموزشی مناسب برای خود استفاده کنید.

TrackTest

این وبسایت یک پلتفرم آنلاین است که به شما امکان می‌دهد تا با انجام آزمون‌های زبان انگلیسی، سطح زبانی خود را تعیین کنید. TrackTest با استفاده از روش‌های مدرن و تخصصی، به شما بازخورد دقیقی در مورد مهارت‌های زبانی ارائه می‌دهد. این پلتفرم نیز با سوال‌های تستی سطح شما را از A1 تا C2 مشخص می‌کند. شما می‌توانید با آزمون‌های ماهانه میزان پیشرفت خود را بررسی کنید.

Language Level

این سایت نیز با انجام یک آزمون تستی آنلاین، به طور فوری سطح زبان انگلیسی شما را مشخص می‌کند و با توجه به آن یک برنامه پیشنهادی برای آموزش نیز معرفی می‌نماید. همچنین این پلتفرم مجموعه متنوعی از ویدئوها و تمرین‌ها دارد که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

یادگیری خودآموز زبان انگلیسی

ابزارهای مفید برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی

علاوه بر روش‌های معرفی شده در بالا می‌توانید از ابزارهای زیر برای یادگیری زبان استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند سرعت یادگیری خود را افزایش دهید و مطالب را با عمق بهتری درک کنید.

از نرم افزارها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. بعضی از اپ‌های معروف عبارتند از:

  • Duolingo
  • Babbel
  • Rosetta Stone
  • Memrise

از وبسایت‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

   وبسایت‌هایی مانند موارد زیر، می‌توانند منابع آموزشی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی باشند:

  • BBC Learning English
  • British Council Learn English
  • ESL-lab

از کتاب‌های خودآموز برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید

کتاب‌هایی مانند موارد زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید:

  • English Grammar in Use
  • Word Power Made Easy
  • The Elements of Style

از کانال‌ها یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید

کانال‌های یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند به شما کمک کنند تا مهارت‌های شنیداری و تلفظ خود را بهبود بخشید. بهترین آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب می‌تواند شامل کانال‌های زیر باشد:

  • BBC Learning English
  • Learn English with Misterduncan
  • Rachel’s English
 دغدغه‌ی عمومی یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی؛ دغدغه‌ی عمومی

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان دغدغه‌ای برای اغلب افراد جامعه مطرح است؛ به همین علت، ممکن است شما نیز به دلیل نیازهای شغلی، تحصیلی یا مهاجرت به تقویت مهارت‌های زبانی خود نیاز داشته باشید. یادگیری زبان انگلیسی روش‌های گوناگونی دارد که می‌توانید بسته به وقت آزاد، بودجه و دسترسی‌های خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. شرکت در کلاس‌های حضوری یکی از روش‌های مرسوم برای آموزش زبان است؛ اگرچه این روش تاثیر بالایی دارد، اما ممکن است برای همه افراد مقدور نباشد.

استفاده از روش‌های خودآموز و رایگان یکی از روش‌های جدید است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. شما پس از تعیین سطح زبان خود می‌توانید به کمک اپلیکیشن‌های آموزشی، استفاده از فیلم‌های یوتیوب، تمرین روزانه واژگان و گرامر و… مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید. فست‌دیکشنری در کنار همه‌ی زبان آموزان همواره در تلاش بوده تا به عنوان بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی (از نگاه کاربران) فرایند یادگیری زبان را آسان و سریع‌تر از گذشته کند.

بازگشت به وبلاگ

مطالب دیگر بخش «نکات کاربردی»:

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *