طراحی جدید لوگوی فست دیکشنری

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹

تاریخ به‌روزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۱

مفتخریم که امروز از لوگوی جدید فست دیکشنری رونمایی کنیم.

در لوگوی جدید فست دیکشنری سعی شده تا شکل ظاهری آن مفهومی نباشد؛ چون لوگوی قبلی فست دیکشنری طرحی مفهومی داشت که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار نگرفته بود و ارتباط خوبی با آن برقرار نمی‌کردند. مفهوم کلی لوگوی پیشین، شکل یک کتاب با استفاده از دو حرف «F» و «D» (حروف اول Fast و Dictionary) داشت که بخوبی درک نشده بود، به‌همین دلیل تصمیم بر آن شد تا لوگوی جدیدی برای فست دیکشنری طراحی نماییم و این موارد در آن لحاظ شود.

دریافت نسخه جدید اندروید

دریافت نسخه جدید iOS

در زیر توضیحات بیشتری درباره‌ی لوگوی جدید برای شما شرح داده‌ایم.

طراحی

در طراحی لوگوی جدید سعی شده تا از «F» و «D» استفاده نشود و به جای آن تمرکز بر سه رکن اصلی در فست دیکشنری باشد که عبارت‌اند از؛ سرعت، دیکشنری و مترجم. این سه واژه، فست دیکشنری را توصیف می‌کنند؛ چون همان‌طور که می‌دانید فست دیکشنری یک دیکشنری و مترجم متن سریع است.

از دیگر نکات در لوگوی جدید، استفاده از طرح کتاب که نماد عمومی دیکشنری است؛ زیرا در لوگوی قبلی شکل کتاب بخوبی توسط کاربران دیده نمی‌شد و ازجمله انتقادات این بود که چرا لوگو هیچ شباهتی به دیکشنری ندارد. طراح لوگوی فست دیکشنری اتودهای فراوانی برای نمایش سرعت در لوگو پیاده‌سازی کرده بود که طرح انتخابی (سه خط موجود در پایین لوگو) بهترین روش نمایش سرعت در لوگو است.

→ تصویر زیر را اسکرول کنید (ورق بزنید) تا لوگوی دیگر سال‌ها را مشاهده کنید.

لوگو های فست دیکشنری لوگو های فست دیکشنری لوگو های فست دیکشنری لوگو های فست دیکشنری لوگو های فست دیکشنری لوگو های فست دیکشنری لوگو های فست دیکشنری لوگو های فست دیکشنری

فونت

همان‌طور که می‌دانید در برخی از لوگوها فونت تایپ اختصاصی طراحی و استفاده می‌شود تا «اسم» بخشی از لوگو باشد؛ ولی در طراحی انجام‌شده برای فست دیکشنری سعی‌شده تا متن وارد لوگو اصلی نشود تا بتوان از فونتی خوانا برای نوشتن «فست دیکشنری» استفاده شود. در این طراحی فونت تایپ ایران سنس و Helvetica که از خواناترین فونت‌های زبان فارسی و انگلیسی هستند، استفاده شده است.

رنگ‌بندی

از شروع به کار فست دیکشنری تا به امروز رفته‌رفته سعی شده تا رنگ‌بندی فست دیکشنری به مرور بهبود داده شود، تا علاوه بر اینکه رنگ‌بندی ملایم‌تری برای چشمان کاربران محترم فراهم کنیم، آنها را نیز سردرگم نکنیم و کاربر همچنان رنگ سازمانی فست دیکشنری را به خاطر داشته باشند.

با توجه به این موضوع در رنگ‌بندی استفاده شده در لوگو نیز تغییر چشمگیری رخ نداده است تا کاربران هنوز هم براحتی بتوانند لوگوی فست دیکشنری را از بین دیگر نرم‌افزارهای موجود در دستگاه (موبایل و تبلت) خود تشخیص دهند.

قابل‌ذکر است که فست دیکشنری بیش از ۲ میلیون کاربر فعال دارد و سعی کرده‌ایم از سال ۱۳۸۶ تا به امروز تغییرات را به مرور ایجاد نماییم که کاربران گرامی دچار سردرگمی نشوند.

در زیر تغییرات رنگ‌بندی به تفکیک سال قابل مشاهده است.

در پایان باید اطلاع دهیم در ماه‌های آینده شما شاهد تغییراتی در رنگ‌بندی و ظاهر نرم‌افزارها، وب‌سایت و غیره خواهید بود تا علاوه بر هماهنگ کردن و یکپارچه‌سازی رنگ‌بندی، مقدمات امکانات بیشتر و بهتر را برای شما فراهم آوریم.

دریافت نسخه جدید اندروید

دریافت نسخه جدید iOS

بازگشت به وبلاگ

مطالب دیگر بخش «خبرهای فست دیکشنری»: