تعریف نسل ها به انگلیسی

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲

هر نسل خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که تحت تاثیر تجربیات زندگی و رویدادهای تاریخی شکل می‌گیرد. در این پست وبلاگ قصد داریم تا نگاهی عمیق‌تر به هر یک از نسل‌های اخیر از نسل گمشده تا نسل آلفا بیندازیم. 

هر نسل نقش منحصربه‌فردی در جوامع ما ایفا می‌کند و قدرت خود را در طول زمان از طریق تأثیراتی که بر فرهنگ، تکنولوژی، اقتصاد و سیاست می‌گذارد نشان می‌دهد. درک این موضوعات از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، زیرا با آگاهی بیشتر از این نسل‌ها، می‌توانیم جهانی بسازیم که به خوبی با نیازها و توقعات همه هماهنگ باشد.

منابع و جوامع مختلف، سال‌های متفاوتی برای هر نسل ارائه می‌دهند و ما در فست‌دیکشنری با تحقیق فراوان، رایج‌ترین و دقیق‌ترین تاریخ‌ها را برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

نسل گمشده – Lost Generation (نسل متولد شده در بازه‌ی زمانی سال ۱۸۸۳ تا ۱۹۰۰)

“نسل گمشده” به نسل پیش از جنگ جهانی اول اشاره دارد.

دلیل استفاده از عبارت “نسل گمشده” برای این نسل این است که با تغییرات بسیاری در جوامع خود مواجه شده‌اند.

بزرگ‌ترین نسل – Greatest Generation (نسل متولد شده در بازه‌ی زمانی سال ۱۹۰۱ تا ۱۹۲۷)

این اصطلاح به این دلیل برای این نسل به کار رفته که با توجه به این که افراد این نسل که در دوران رکود بزرگ، بزرگ شده‌اند و در جنگ جهانی دوم نیز جنگیده‌اند، سختی‌های اقتصادی و اجتماعی شدیدی را پشت سر گذاشته‌اند و در نتیجه آن‌ها را «بزرگ» کرده‌اند.

نسل خاموش یا سنت گرایان – Silent Generation (نسل متولد شده در بازه‌ی زمانی سال ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۵)

این نسل در زمان مک کارتیسم و ​​ترس سرخ، ظاهر شد، که اغلب منجر به فضای سیاسی‌ای می‌شد که در آن، سکوت امن‌تر از بیان آشکار عقاید خود بود. بنابراین، این نسل عنوان «نسل خاموش» را به خود اختصاص داد.

نسل انفجار جمعیت یا نسل ازدیاد زاد و ولد – baby boomer (نسل متولد شده در بازه‌ی زمانی سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴)

 این نسل به دلیل افزایش قابل توجه نرخ زاد و ولد یا «بیبی بومر» که پس از جنگ جهانی دوم رخ داد، این نام را به خود اختصاص داد. همچنین این نسل با نام دیگر boomer نیز شناخته می‌شود!

نسل ایکس – Generation X (نسل متولد شده در بازه‌ی زمانی سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰)

ایکس نشان دهنده‌ی یک چیز ناشناخته است، شبیه به کاربرد آن در ریاضیات، که به پتانسیل این نسل اشاره می کند. تمایل به مجهول بودن را از ویژگی‌های این نسل بیان کرده‌اند. 

نسل ایگرگ یا نسل وای یا نسل هزاره – Generation Y (نسل متولد شده در بازه‌ی زمانی سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶)

نام‌گذاری نسل ایگرگ به این دلیل است که بعد از نسل ایکس آمده و روند حروف الفبا را ادامه داده است. به آن‌ها نسل «هزاره» هم می‌گویند زیرا در اواخر قرن بیست‌و‌یکم به بلوغ رسیدند. نام دیگری که این نسل با آن شناخته می‌شود؛ millennial است.

نسل زد – Generation Z (نسل متولد شده در بازه‌ی زمانی سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰)

این نسل به این دلیل زد نامیده شد که دقیقاً بعد از نسل وای آمده است و روند حروف الفبا را ادامه می‌دهد. همچنین iGen نامیده می‌شود، که نشان‌دهنده‌ی رشد آن‌ها در عصر فناوری دیجیتال فراگیر، به ویژه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است.

نسل آلفا – Generation Alpha (نسل متولد شده از سال ۲۰۱۱)

نسل آلفا را به دلایل متعددی به این نام می‌شناسند. اما دلیل اصلی آن این است که نسل قبلی «نسل زد» حرف آخر حروف الفبای لاتین است و برای این نسل از حرف اول الفبای یونانی استفاده شده است.

همچنین این نسل به لحاظ تکنولوژیک، اقتصادی و سیاسی، در سطح برتری قرار دارند.

بازگشت به وبلاگ

مطالب دیگر بخش «نکات کاربردی»:

نظرات

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *