اجزای سفره هفت‌سین به انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

لغت
معنی

wheatgrass

سبزه، جوانه‌ی گندم

samanu

سمنو (خوردنی چسبنده و شیرینی که از جوانه‌ی گندم و آرد درست می‌شود)

oleaster

سنجد

russian olive

سنجد، زیتون روسی

vinegar

سرکه

apple

سیب، درخت سیب

garlic

سیر

sumac

سماق

hyacinth

سنبل

coin

سکه (قطعه‌ای فلزی گرد و کوچک معمولاً از جنس نقره یا مس که به‌عنوان پول از آن استفاده می‌شود)

لغت
معنی

clock

ساعت (دیواری)، سنجیدن باساعت

egg

تخم‌مرغ

Colored Egg

تخم‌مرغ رنگی

mirror

آینه (یا با املای درست‌تر: آیینه)

candle

شمع، سپندار، هر چیز که از نظر شکل و کاربرد مثل شمع باشد

candlestick

شمعدان

candleholder

شمعدان

book

کتاب

wheat

گندم

goldfish

ماهی قرمز، ماهی طلایی

نوروز (Nowruz) که به «روز نو» ترجمه می‌شود، سال نوی ایرانی است و توسط مردم ایرانی و فارس زبان در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. این جشنواره در تقویم ایرانی آغاز بهار و آغاز سال جدید است.

خاستگاه نوروز را می توان در ایران باستان جستجو کرد، جایی که به عنوان جشن زرتشتیان جشن گرفته می‌شد. بر اساس افسانه‌ها، جمشید، پادشاه ایران، این تعطیلات را به عنوان راهی برای جشن پایان زمستان و تولد دوباره طبیعت برپا کرد. این تعطیلات همچنین به عنوان زمانی برای تجدید روحیه تلقی می‌شد و مردم خود را از گناهان سال قبل پاک می‌کردند و سال تازه را شروع می‌کردند.

امروز، نوروز در یک دوره‌ی ۱۳ روزه جشن گرفته می‌شود که از ابتدای بهار و معمولاً در حدود ۲۱ مارس/ مارچ شروع می‌شود. جشن‌ها با تمیز کردن کامل خانه آغاز می‌شود که نمادی از حذف هرگونه بدشانسی یا انرژی منفی از سال قبل است. مردم همچنین لباس‌های نو می‌خرند تا در این جشن بپوشند.

آیتم‌های سفره هفت سین در انگلیسی

در آستانه‌ی عید نوروز، خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و یک سفره‌ی ویژه به نام «هفت سین» می‌اندازند. هفت سین (سفره‌ای با هفت آیتم نمادین)، سفره آرایی است که شامل هفت آیتم است که با حرف فارسی «سین» (س) شروع می‌شود و هر کدام نماد چیزی متفاوت است. برای مثال، ممکن است آینه‌ای برای انعکاس، سکه برای ثروت، سیب برای زیبایی و سیر برای سلامتی وجود داشته باشد. از دیگر وسایل روی میز می توان به قرآن یا کتاب شعر حافظ، شمع و کاسه‌ی آب و ماهی قرمز اشاره کرد.

سبزه که نشان دهنده‌ی تولد دوباره است
سمنو که نشان دهنده‌ی ثروت است
سیب نشان دهنده‌ی سلامت و زیبایی است
سنجد نشان دهنده‌ی عشق
سرکه نشان دهنده‌ی سن و صبر است
سماق نشان دهنده‌ی رنگ طلوع خورشید است
و سیر نشان دهنده‌ی سلامتی

در ۱۳ روز نوروز مردم به دیدار دوستان و خانواده می‌روند، هدایایی رد و بدل می‌کنند و در فعالیت‌های مختلف فرهنگی مانند رقص، موسیقی و بازی‌های سنتی شرکت می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های نوروزی، «چهارشنبه سوری» است، مراسمی که در آستانه‌ی چهارشنبه‌ی آخر سال برگزار می‌شود و مردم از روی آتش می‌پرند تا نمادی برای طهارت روحشان باشد.

نوروز نه تنها در ایران بلکه در چندین کشور دیگر از جمله افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان جشن گرفته می‌شود. این جشن در ایران به عنوان یک جشن ملی شناخته می‌شود و میلیون ها نفر در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند.

فست دیکشنری در سال ۱۴۰۲

در سال گذشته با وجود مشکلات و اتفاقات فراوان، ما در تیم فست دیکشنری درتلاش بودیم تا با ارتقای هر چه بیشتر نرم افزارها و محتوای دیتابیس، بتوانیم نیاز شما کاربران عزیز را در داشتن یک دیکشنری و مترجم متن آنلاین انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی رفع کنیم. گرچه تا رسیدن به نقطه‌ی ایده‌آل فاصله‌ی بسیاری داریم اما تمام اعضای تیم فست دیکشنری خستگی‌ناپذیر در تلاش هستیم تا در سال پیش‌رو بتوانیم تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربران وب‌سایت و اپلیکیشن‌های فست دیکشنری فراهم آوریم. ما در فست دیکشنری سال خوبی را برای شما عزیزان آرزومندیم.

بازگشت به وبلاگ

مطالب دیگر بخش «واژه‌های دسته‌بندی شده»:

نظرات

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *